پادکست چیست؟

يکشنبه 12 خرداد 1398
14:34
ملودایو

پادکست يا به طور کلی نت کست يک سری از فايل هاي ديجيتالی (صوتی يا تصويری) هستند که مخاطبان آنها را براساس سليقه خودشون دنبال و دانلود ميکنند تا به صورت اتوماتيک از توليد قسمت هاي جديدمطلع شوند. پادکست ها بيشتر فرمت هاي صوتي دارند ولی در بعضي موارد هم توليد کننده از فايل هاي ويدئويي يا متني در کنار فايل صوتي خود استفاده ميکند.

ژنراتور پادکست ليستی از فايل هاي پادکست را در سرور با عنوان فيد پادکست نگه ميدارد تا از اينترنت در دسترس باشد. شنوندگان پادکست هم با استفاده از نرم افزار هاي پخش کننده پادکست که با عنوان پادکچر شناخته ميشوند به همه قسمت هاي پادکست ها دسترسي دارند. با کمک اين فرآيند کاربران به قسمت هاي جديد پادکست ها به راحتي دسترسي خواهند داشت.پادکست ها هم به صورت آفلاين در دستگاه ذخيره ميشوند و ميتوان بدون نياز به اينترنت آنها را شنيد.

تکنولوژي پادکست که فايل هاي صوتي و تصويري و ... را در کنار هم قرار ميدهد باعث شده که افرادي که در بيزينس راديو فعاليت ميکنند در فعاليت هاي خود تجديد نظر کنند.

پادکست ها براي شنوندگان رايگان هستند و توليد آن ها ميتواند کم هزينه باشد. توليد کنندگان پادکست (پادکستر ها) ميتوانند با دادن زمان تبليغات در پادکست خود به کسب درآمد از اين تکنولوژي بپردازند.

پادکست يک مدياي افقي (هم راستا) است و به شنودگان و توليد کنندگان اين اجازه را ميدهد که با هم در تعامل باشند.

پادکست های فارسی زيادي در دسته بندي هاي مختلف در سال هاي اخير توليد شده اند که از بهترين آنها چنل بي، کرن، فردوسي خواني، استرينگ کست، پادکست موسیقی گپ دایو و ... را ميتوان نام برد.


ملودایو، زندگی از دریچه موسیقی


[ بازدید : 84 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله فیلم و موسیقی ملودایو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]